X (2022) – recenzija

X (2022) – direktan nastavak filma ‘PEARL (2022)‘ – USA – TI WEST FILM – 18+
Zvezde filma: Mia Goth, Jenna Ortega
Psycho / Erotic / Horror / Thriller

Sinoć nisam odgledao kako sam i obećao da će recenzija stići, ali sam zaboravio da idem na rođendan, te sam sada to uradio, odgledao sam nastavak posle moje impresije sa Origin scenarijem u Pearl, pa sam imao velika očekivanja u nastavku od Mie i Westa. Onako skeptično sam ušao u ovaj film pošto su oba izdata ove godine, što se retko događa da u par meseci razmaka izađu oba filma, i još da budu oba super. To je stvarno retkost danas.

Ovi mladi talentovani ljudi, kao što sam rekao u prošloj recenziji za originalnu priču, ovde su kroz film nagovestili moje tvrdnje da su našli inspiraciju iz filma Psycho keca, i veoma dobro sve realizovali kroz dva filma, da nisu ništa kopirali, napisali su svoj scenario i izmislili svoje likove i uneli tu Psycho atmosferu za čega im skidam kapu do poda, jer davno ne odgledah ovako dva dobra filma u vibraciji sedamdesetih i osamdesetih. Ovo je osveženje u filmskoj horror sceni.

Uglavnom, Mia ovde je samo glumila a Ti West je odradio sve ostalo što se tiče režije i produciranja, ali zato je ona ovde glumila glavnog preživelog protagonistu i Pearl kao staru Baku psihopatu, jer se film sada dešava 1979. godine, dok se prvi deo dešava 1918. godine.

Bio sam skeptik i zbunjen kad je počeo uvod filma kad su došli panduri da urade uviđaj i kad su pronašli masakrirane ljude, gledam modernija policijska auta, a Mia glumi tinejdžerku, bio sam max zbunjen rekoh kuda ovo vodi … Ali kada je filmska ekipa stigla, kao dan ranije pun kombi, i uputili se na istu farmu da bi iznajmili neku baraku da snime erotske filmove u njoj, i kada se pojavio prvo deda Howard i baba na prozoru Pearl, onda sam sve povezao iz prethodnog dela. Howard je tokom godina posle ratišta osto sa njom kad je pronašao ubistva, i uz nju je i on se smako sa uma i pomagao joj u ubistvima koja ko zna koliko su bila pre ove filmske ekipe.

Uglavnom Mia glumi babu nenormalno opasno jezivo i uverljivo, a pogotovo scenu gde kao samu sebe treba da sexualno zlostavlja i da bude i u jednoj i u drugoj ulozi odjednom. Odličan rad efektima i kamerom, jer je sve bilo max uverljivo i realistično, pogotovo ubistva. Jeste bio ovaj deo malo naivniji i moglo se otprilike pretpostavit ko će biti sledeća žrtva, ali nikad nisam mogo pretpostavit tačno kada i kako i sčim će taj lik bit ubijen, sem plavuše koju sam znao da će je krokodil pojesti 101%.

Al pored svih ponekih naivnosti koje imaju i legendarni mega hitovi poput, Halloweena ili Friday the 13th, ovo je bolestan, mračan, jeziv, eroticiziran, brutalan psycho thriller koji morate odgledati, ali redosledom prvo Pearl pa onda X, i koji ne preporučujem ispod 18 godina starosti baš zbog njegovee izopačenosti. Uglavnom, ovde nam je glumila i popularna Wednesday, Jenna Ortega, koja je ovde ubaćena samo da bude naivna i da vrišti kada treba, i da ima najluđe ubistvo u celom filmu. Skočio sam iz stolice jer nisam pretpostavio da će se u toj sceni desiti to ubistvo jer su mi skrenuli max pažnju sa drugim stvarima.

Uglavnom, oni su matori, ovi iznajmili baraku za snimanje erotskog filma, ali od starta izdavač barake im je čudan lik. Kada snime film, dečko od Lorraine (Jenna Ortega), ne može da podnese da mu je devojka htela da snimi erotsku scenu za film i imala sex sa glavnim glumcem Jackson-om za film. On poludi i odluči da pobegne kombijem, ali mu se prepreči ostarela Pearl koja je totalno pogubljena i poremećena. On izađe da joj pomogne da je skloni sa puta, a ona ga spopadne da ima sex sa njom ali on to odbija, te mu ona zabije nož kroz vrat i on umre. I tako krene da ih ubija jedno po jedno a Howard uskače u pomoć, jer ako ona napravi kiks i ubije nekog, a ima ih više, moraju sve da ih pobiju da ne ostane svedoka.

A dal’ su to i uspeli u ovoj završnici ovog duology horrora,odgledajte oba, ako ste voleli Psycho, i ovo će vam se dopasti sigurno. Jeste da je origin dosta jači po scenariju i samoj glumi Mie kao mlade Pearl, ali ni ovaj nastavak nije loš, drži pažnju celo vreme. I nemojte ko neki da ugasite film na pola, jer ovde horror kreće od 60 minuta filma i onda ne staje do zadnje sekunde.

Filmska odjavna špica imala odličnu formu i super muzičku numeru za kraj, u stilu klasičnog vremena. I što mi se još dopalo je ubačaj mesto muzike; imamo kao neki fazon izdisaja mesto numere. Odlično urađeno, podsetilo i na Psycho i na Friday 13th.

Uglavnom preporuke za oba filma jer su lepo povezani sa smislom i sa celinom priče. Posto je za nijansu slabiji od prethodnika (Pearl dobila 9.0) ….

Dragan Grgurić / OCENA : 7.8 / 10.0