Recenzije

Pearl (2022) – recenzija

PEARL (2022 – PREQUEL *X* ORIGIN STORY ) – USA – TI WEST & MIA GOTH FILM – 18+

Psycho / Horror / Thriler

Odgledao sam nastavak koji je izašao posle filma X po nazivu Pearl, gde je početak cele priče, koju su zajedno producirali i pisali scenario Mia Goth i Ti West, a režirao ga Ti West. Mia je još glumila i glavnu ulogu koju je pocepala, pretalentovana mlada glumica koja je pokidala ulogu psihopate.

Uglavnom ovaj film nije za ispod 18+, em je jako brutalan, a i psihološki može da utiče na manji uzrast, tako da ispod 18 godina ga ne preporučujem. Ovaj film nije od onih horrora koji znaju da imaju motorkaša, sekiraša za protagonistu, nego se sve razvija, tokom psihološkog maltretiranja umno bolesnog roditelja, što mladu tinejdžerku Pearl postepeno dovodi do psihičkog pucanja. Majka joj ništa ne dopušta da radi što ona želi, maltretira je, ona pored nje žive mora da brine o nepokretnom i šlogiranom ocu, dok joj je muž otišao u Prvi svetski rat da se bori.

Ona je ostala sama sa majkom sadistom koji joj na svakom koraku ispira mozak sa time šta sme a šta ne sme. Kada joj konačno puknu živci jer želi da postane plesačica a ona joj to brani, i saznaje od tetke da će biti održana u gradicu audicija, i da idu njih dve da se oprobaju na audiciji, a jedina prepreka su joj roditelji, neznavši kako da ode na audiciju slučajno u svađi zapali majku koja zatim umire u velikim opekotinama, bačena u podrum. Oca zadavi jastučnicom. Posto živi na farmi izvan gradića niko i ne zna da je počinila ubistva.

Posle ubistva odlazi kod momka koji radi u bioskopu i spava sa njim da napravi alibi. On joj ponudi da je odvede kući, ali videvši neke čudne prizore u dvorištu i videvši kako se ona ponaša čudno kod kuće hvata ga jeza od nje i pokuša da pobegne nekako sa farme ali …

Ona odlazi na audiciju sa sestrom ali njeni snovi se ruše, nije prošla nego joj je prošla sestra, te se ona psihički max raspada i postaje još gora, upada u teško psihološko stanje, koje Mia Goth glumi kao da je stvarno poludila (mogla bi ladno dobit dva Oskara za ovu glumu a ne jedan, iako je pitanje dal će ga uopšte i ikada dobiti, a pogotovo što je pisala i scenario i producirala ovu ludu origin priču).

Ovaj film posle toliko dugo godina je prvi koji maximalno podseća na prvi deo filma Psycho Alfreda Hitchckoka, samo na skroz drugačiji svojstven način. Dosta slično, i tamo je Perkins bio maltretiran i isto je ubio majku samo što je on glumio da je on ona, a Mia ovde glumi svoj jedinstveni lik koji živi na farmi, dok je on izdavao sobe u motelu. Vidi se da su i Mia i West učili skolu na Psycho-u da bi napisali ovaj ludi brutalni horror thriller. Veoma je otkačena priča, i max brutalna.

Sve pohvale za sve glumce i produkciju, čije je i ona deo, i za njenu maestralnu glumačku majstoriju u fulu. Ona je bukvalno doživela ovde sebe kao manijaka, što je retko videti u današnjim filmovima.

Sutra gledamo nastavak X u kojem je uz nju kao pojačanje sjajna Jenna Ortega (Wednesday) pa stižemo sa novom recenzijom. Baš me živo zanima dal’ je bolji od origina Pearl. Pošto sam gledao sličnih filmova na ovaj fazon i u prošlom veku …

Dragan Grgurić / OCENA : 9.0 / 10.0