Noah (2014) (recenzija)

Ako posmatrate film “Noah” kao naučno-fantastični akcijski film onda je on odličan film: efekti su vrhunski, scene borbi vrhunske (pomalo podsjećaju na scene borbi iz Gospodara prstenova), pejzaži očaravajući…
Međutim, ako Noaha posmatrate kao vjerski lik, onda on postaje problematičan, i postaje sasvim jasno zbog čega je ovaj film zabranjen u arapskim zemljama.
Zato bih ja svoju recenziju fokusirao na to, te pokušao da analiziram Noaha.

Ateiste koje budu gledale ovaj film Noaha će vjerovatno da dožive kao manijaka, čovjeka koji nema osjećaja, i čovjeka koji je ni manje ni više nego zabluđen vjerom, te ga ta vjera čini takvim čovjekom da je spreman da ubije nevine ljude, iako njegova djela nemaju nikakvih logičnih objašnjena. Takav Noah će da svijetu pošalje nevjerovatno lošu poruku, te će ionako udaljene ljude od vjere da udalji još više. Takav Noah u Islamu je naprosto nepojmljiv.

Napravimo paralelu:

– Priča o Noahu počinje tako što je on lik koji je sakriven sa svojom porodicom na nekoj planini, te žive takvim životom da nemaju niakakvih kontakata sa drugim ljudima- U Islamu Noah je bio dio ljudi, običan čovjek koji je živio sa ljudima, i ujedno ljudima prenosio pozive od Boga i pozivao ih vjeri.

– Noahov otac, kao i sam Noah koriste zmijinu kožu koju je ona skinula sa sebe prije nego je obmanula Adama i Evu, te ih tako natjerada da pojedu zabranjenu jabuku; oni koriste tu kožu da bi tobože uz pomoć nje prenijeli na svoje potomke “odabranost”, odnosno učinili ih Božijim slugama- U Islamu je to nezamislivo: Bog je taj koji odabire svoje podanike, a nikakve relikvije ti ne mogu pomoći da preneseš vjeru sa jednog čovjeka na drugog.

– Noah u tajnosti gradi barku, da bi uspio da spasi po par od svake vrste životinja, i da bi uspio da spasi svoju porodicu, dok ostali ljudi moraju da pomru- U Islamu Nuh je pravio barku javno, bez skrivanja, i svo vrijeme pozivao ljude da mu se pridruže. Pošto mu se samo mali broj ljudi pridružio kada je krenula poplava nije bilo mogučnosti da se spase drugi ljudi.

– Noah spašava jedino svoju porodicu i životinje- U Islamu sa Noahovom porodicom se spašava još manji broj ljudi, pa je samim tim mržnja jednog Noahovog sina prema svom ocu što mu nije spasio kakvu djevojku, naprosto nevažeća.

– Noahu je odjednom sinulo da je Bog možda planirao da uništi sve ljude, pa će tako i on i njegova porodica da lagano izumru i ostaće na zemlji samo životinje, te će ponovo zavladati Raj- U Islamu Noah ne nagađa, on ima jasne smjernice i zna šta je Bog naumio: A On je naumio da kazni nevjernike i da spasi vjernike. Nikakvo izumiranje ljudi ne dolazi u obzir.

I da ne odužavam, ukratko: Noah je jedini lik koji pije u ovom filmu, jedini lik kojeg vidimo golog, jedini lik koji hoće da kolje svoju unučad… Na kraju ispada da je Noah greškom i zabludom ostavio sve ljude svijeta da umru, te da je on jedini naopak dok su svi oko njega ispravni, pametni, moralni, te ga pokušavaju utješiti i natjerati da se pokaje za svoje grešeke. Takav poslanik, ili takav čovjek koji direkto od Boga prima upute šta da čini, te je zadužen da jadni neuki narod vrati vjeri, naprosto je nezamislim u Islamu, i ako ćemo biti realni: pomalo je smiješno takvom čovjeku povjeriti tako velike stvari.

Noah je naprosto katastrofalna morala poruka, i nimalo lik na kojeg se ljudi mogu ugledati. To je ako film postatrate iz vjersko-moralnog ugla, ali ako ovaj film posmatrate kao naučno-fanatstično akcijski film onda ćete sigurno uživati. Na vama je da odlučite.